Glas bez kojeg živim


Kad me ljudi pitaju čime se bavim u životu, obično im kažem da pišem. I neko vrijeme to uistinu i jesam radio. Bio sam aktivan, kreativan, ideja je bilo napretek. Bilo da se radilo o poeziji, prozi, kolumnama ili nečemu sasvim trećem, imao sam što za reći i vikao sam to naglas. Otvoreno sam govorio o svemu, inspiracija je kolala mojim tijelom, putovao sam u druge gradove kako bih čitao svoja djela, imao sam materijala. Imao sam glas.

Međutim čini mi se da je taj glas nekako utihnuo, stišao se i (djelomično) povukao. Počeo sam se gubiti u kolotečini iz koje toliko jako želim pobjeći i čiji sam najveći protivnik. Toliko sam uronjen u svijet ništavila da sam počeo guglati how to get out of rut i druge slične idiotarije. Krivio sam za to preuranjeni proljetni umor, a prije toga predblagdansko i blagdansko vrijeme. Dane sam provodio (i još uvijek provodim) u aktivnostima koje zatupljuju i truju mozak. Vrlo pohvalno. Nisam ni ovdje ni tamo. Tu sam negdje u međuprostoru u kojem se ne događa ništa. Što je zapravo i najveći problem. 

Cijelo vrijeme čekam taj neki događaj koji će unijeti dinamiku u moj život dok mi isti ne proleti pred očima u iščekivanju. U međuvremenu mi je duša poprimila izgled naboranog starca, umorna je i osjećam da priželjkuje bolje dane. Pretvorio sam se u biljku. Fikus, da se bolje izrazim. Egzistiram samo zato što moram, a da pritom ne radim ništa što bi mi tu egzistenciju ispunilo dubljim smislom.

Pitaju me mnogi pišem li još uvijek, a ja se onako zbunjeno pokušavam izvući i govorim: ma da, ali znaš... Istina je zapravo takva da se ne sjećam kad sam zadnji put napisao pjesmu. Ili kratku priču. Ili bilo što drugo. Ponekad mi naleti ideja za tekst koju zapišem i potom ostavim po strani. Kao što se, uostalom, dogodilo s idejama za tekst koji je trebao stajati umjesto ovoga. 

To ću kad uhvatim vremena.
Imam ispite, ne mogu sad.
Moram na kavu.
Moram pogledat tri sezone serije u jednom danu.
Nisu mi se posložile zvijezde.
Glava me boli. 

Uvijek postoji tisuću i jedan razlog zašto ne baš sad. A možda bi mi bilo lakše kad bih sam sebi priznao da sam presušio i zapleo se u mrežu neproduktivne svakodnevice. Što je u potpunoj suprotnosti s prvim postom na ovom blogu. Pa ipak, govorim si da stvari koje je potrebno forsirati, nikad ne ispadnu dobro. Ali valja prokopati kroz puno mulja i šljunka da bi se došlo do zlata. Pa barem i nekoliko zrnaca.

Postoje dani kad u agoniji pomislim kako je najbolje odustati, pronaći drugu zanimaciju, poput heklanja, i zaboraviti da sam ikad sudjelovao u stvaranju literarnog sadržaja. No postoje i dani kad shvatim da je sve prolazno, pa tako i ovo stanje stagnacije. Još (pomalo naivno) vjerujem da bolje vrijeme dolazi. Tako sam rekao i onim Jehovinim svjedocima kad su me zaustavili na ulici.

Comments

  1. U svakom slučaju, kad nešto napišeš i objaviš, netko to pročita.
    Pa čak i kad pišeš "ljubavnu" poeziju :D
    I makar te više nema na wordpressu. Ili unatoč tome :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa u svakom slučaju, bilo bi šteta da nitko ne čita :)
      I zašto ljubavna pod navodnicima?

      Delete
    2. Da te "isprovociram" pa da unatoč "Inače izbjegavam pisati ljubavnu poeziju i klišejaste stihove, ali inspiracija ne pita, a mislim da se nekad treba okušati i u onome što ne volimo. Osim toga, htio sam vidjeti koliko istrošenih i prožvakanih poredbi i metafora mogu staviti u jednu pjesmu. Jako puno." u ovoj stagnaciji napišeš jednu ili više tih "klišeiziranih" :)

      Delete
    3. Za to se prvo trebam nesretno zaljubiti kako bih svoje stihove mogao ispuniti pretjeranom patetikom :D

      Delete
  2. potpuno ista stvar. samo sto je kod mene to trajalo godinama. nakon nekog vremena se pretvorilo u strah- strah da nemam sto reci, a i ako mi sto padne na pamet pomislim da je uzasno glupo i da nije vrijedno tudjeg vremena. taj dogadjaj koji cekas (koliko god zvucalo izlizano) moras stvoriti sam. ne dolazi to samo od sebe. sretno i pokreni se- jer ja mislim da imas puno toga za reci

    ReplyDelete
    Replies
    1. Upravo to! Čak i kad imam ideju, pomislim kako je ne znam sročiti u nekoliko čitljivih rečenica pa odmah u startu odustanem.
      I slažem se s tobom, treba uzeti stvari u svoje ruke. :)

      Delete
  3. I kad pišeš o tome da nemaš o čemu pisati s užitkom pročitam! ^^ svi se nađemo u stagnacij..blokadi. će da bude bolje;)

    ReplyDelete

Post a Comment